تبلیغات
آموزش و اطلاع رسانی برای دانش آموزان و دبیران زبان انگلیسی - کارشناس‌مسئول گروه زبان‌های خارجی دفتر تألیف كتب درسی خبر داد: راهنمای برنامه درسی زبان انگلیسی تدوین خواهد شد
 
آموزش و اطلاع رسانی برای دانش آموزان و دبیران زبان انگلیسی
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : فاطمه خوشدل
نظرسنجی
نظرسنجی شماره 1 - کدام دسته از مطالب زیر را برای مشاهده در وبلاگ ترجیح می دهید؟(با قابلیت انتخاب چند گزینه)









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

سیدبهنام علوی اظهار کرد: طی جلسات مستمر با سرگروه‌های آموزشی گروه زبان‌های خارجی سراسر کشور و با استفاده از پتانسیل‌های موجود و ایده‌های دبیران زبان انگلیسی، راهنمای برنامه درسی زبان انگلیسی تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش زبان انگلیسی از پایه اول متوسطه 1 آغاز می‌شود، افزود: این راهنمای برنامه درسی پس از تدوین باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرروش برسد و بر اساس آن کتب زبان انگلیسی تألیف خواهند شد.

علوی در خصوص راهنمای برنامه درسی توضیح داد: راهنمای برنامه درسی فرایند آموزشی یک موضوع درسی است که یک راهنمای برنامه درسی دارد که همچون نقشه و پلنی برای ساختن ساختمان برنامه درسی است که یکی از اجزای آن کتاب درسی به‌شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه هر راهنمای برنامه درسی شامل 6 عنصر اصلی است که به ترتیب اصول را دربر می‌گیرد، افزود: اسناد بالادستی به‌خصوص برنامه درسی ملی مهمترین بخش برای تدوین اولین عنصر راهنمای برنامه درسی است.

کارشناس‌مسئول گروه زبان‌های خارجی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی ادامه داد: عنصر دوم شامل اهداف می‌شود که در آن به اهداف کلی و جزئی یک درس خاص پرداخته می‌شود.

وی اضافه کرد: سومین عنصر محتوا است و شامل مطالبی می‌شود که باید در کتاب گنجانده شود که در جدول‌های وسعت و توالی پیش‌بینی می‌شوند.

علوی افزود: چهارمین عنصر به روش تدریس محتوا اختصاص دارد و این عنصر تعیین می‌کند که محتوای آموزشی در نظر گرفته شده به چه صورت توسط معلمان آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در روش تدریس محتوا بر انجام کارهای مشارکتی، کارهای گروهی و تعاملی تأکید می‌شود.

کارشناس‌مسئول گروه زبان‌های خارجی دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی ارزشیابی در محتوا را پنجمین عنصر راهنمای برنامه درسی عنوان کرد و گفت: این عنصر چگونگی ارزشیابی از محتوای تعیین‌شده را مشخص می‌کند و در نهایت ششمین عنصر شامل اشاعه برنامه است.

منبع خبر: خبرگزاری پانا



نوع مطلب :
برچسب ها :